Mary and Max



Animasyonları ne kadar sevdiğim ve hala yüreğimde ufak bir çocuk taşıdığım bu blogtan belli. Aslında hepimizin için bu çocuk var ve benim bu çocuğu açığa çıkarma şeklim bu. İşte içimdekinin sevdiği türde bir animasyon filmi. Normal de buraya kısa metrajlı animasyonları koymaya dikkat ederken bu animasyonu yazmadan geçemedim.

Mary and Max

Gördüğüm en duygusal animasyonlardan biri. Günümüzde artık önemini kaybetmiş mektup arkadaşlağını anlatan dostluğu, sevgiyi, aşkı, anlayışı ve şefkati içinde barındıran bir film. Animasyonumuzun iki kahramanı var: Mary Daisy Dinkle ve Max Jerry Horowitz. Mary 8 yaşında her şeye meraklı yalnız bir kız, Max ise 44 yaşında 192 boy ve 160 kilo ağırlığında obez, aksi ve psikolojik rahatsızlığı olan bir adam. Mary'nin Max'in ev telefonunu postanedeki rehberden bulmasıyla başlayan mektup arkadaşlığı 20 yıl boyunca devam eder. Mary'nin sorularını yanıtlayan Max kimi zaman geçmişe dönüp yaşadıklarını hatırlayınca hastalığı daha ağrı seyreder ve uzun bir süre akıl hastanesinde kalır. Mary ise Max'in hastalığını öğrenmeye kendini adamıştır. Sonunda Mary, akademiyi bitirerek genç bir doktor olarak hayata adımı attığında aslında aldığı yanlış kararların kendini bir çıkmaza sürükleyeceğini ve yine o hayattan kendini Max'i kurtaracağını bilemez. Bundan sonrası gerçekten yürek parçalayıcı. Daha fazla anlatamayacağım izlemeyenleriniz için.

2009 Avustralya yapımı bu harika animasyonun aldığı ödüller için tıkla.

Bu filmi sakın kaçırmayın...










0 yorum:

Yorum Gönder

Gereksiz yorum yazmama konusunda uyarı hakedecek biri değilsin belki ama öyle olma ihtimaline karşı bu uyarıyı koymalıyım! Alınma:)

Related Posts with Thumbnails

Ben Şahsen Kendim

İsyanlarım, sevinçlerim ve hiç büyümemiş halimle Ben Şahsen Kendim